• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
در آیینی با حضور اهالی شعر و ادب در شهرستان آذرشهر؛

مجموعه غزل “فوران” رونمایی شد

  • کد خبر : 63238
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
مجموعه غزل “فوران” رونمایی شد
مجموعه غزل «فوران» اثر عارفه دولتی شاعر آذرشهری طی آیینی که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید، رونمایی و معرفی شد.

به گزارش ماوا خبر، عصر پنج‌شنبه یازدهم اسفندماه طی آیینی که در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر با حضور شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب برگزار شد، از مجموعه‌ی شعر “فوران” اثر عارفه دولتی رونمایی شد.

این کتاب ۷۴ صفحه‌ای در موضوع شعر فارسی شامل ۳۳ غزل عاشقانه از عارفه دولتی است که توسط انتشارات فصل پنجم به چاپ رسیده است.

“فوران” اولین مجموعه‌ی شعر چاپ شده‌ی عارفه دولتی، شاعر آذرشهری می‌باشد که در قطع رقعی و به شمارگان ۳۰۰ نسخه چاپ و با قیمت هشتصد هزار ریال برای استفاده علاقمندان به کتاب و شعر فارسی روانه بازار کتاب شده است؛ وی این مجموعه شعر را به مادرش و تمام آن‌هایی که عشق را می‌فهمند تقدیم کرده است.

لیلا حسین‌نیا، شاعر و استاد ادبیات مطرح تبریزی در آیین رونمایی از این مجموعه شعر با بیان اینکه در نخستین مواجه با کتاب به سیمای ظاهری و جلد کتاب توجه می‌کنیم، گفت: این سیمای ظاهری کتاب‌هاست که ما را مجاب می‌کند آن را انتخاب کرده و بخریم یا نسبت به آن بی علاقه شویم.

وی افزود: این کتاب به لحاظ بصری، جلد و طراحی زیبا و قابل قبولی دارد و مخاطب را به خود جذب می‌کند.

حسین نیا بحث ویراستاری کتاب قبل از چاپ را مهم برشمرد و اضافه کرد: ناشران محترم باید به موضوع ویراستاری کتاب قبل از چاپ اهمیت دهند و در کتاب فوران این موضوع مورد غفلت قرار گرفته که از این بابت تقصیری متوجه نویسنده نیست و باید از سوی ناشر مورد توجه قرار می‌گرفت. ظاهر شعر باید از سوی شاعران مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شعری که ما از خانم دولتی در مجموعه حاضر می‌بینیم، از نوع اتفاق در زبان می‌باشد و شاعر با اینکه زبان مادری‌اش فارسی نیست و این کار را برای هر شاعری سخت می‌کند، در خیلی جاها توانسته است از عهده زبان بربیاید. در ابیات این کتاب، عاطفه و احساس شاعر فوران می‌کند که انتخاب به‌جایی برای نام کتاب بوده است.

این شاعر جوان تبریزی با بیان اینکه شاعر در این مجموعه زبان سهل و ساده‌ای دارد، گفت: متاسفانه تفکر حاکم این است که در شعر معاصر شاعر باید شعبده‌بازی کرده و تصاویر عجیب و غریبی با واژه‌ها خلق کند تا موفق به جلب توجه مخاطب شود، اما ذهن مخاطب حرفه‌ای شعر فارسی با بیت ساده‌ای مثل «دلت به نام من است و به کام دشمن من/ بنازم این همه مهرت در عهد و پیمان را» خیلی بهتر به غلیان می‌افتد.

همچنین در این مراسم شاعران و اساتید دیگری همچون سهیلا باقریان، یعقوب حضرتی و سعید معبودی، به نقد و بررسی این مجموعه شعر پرداختند و دکتر حسین آردی، ابراهیم بیدل، امیرحسین دوست زاده. علی حاج محمدی و فاطمه داوری نیز ابیاتی از اشعار خود را خواندند.

عارفه دولتی متولد ۱۳۶۸ در شهرستان آذرشهر، شاعر، معلم، عکاس و عضو و نائب رئیس انجمن ادبی “سخن” آذرشهر است. وی عضو دوره‌ی هشتم آفتابگردان‌ها بوده و کسب مقام اول جشنواره شعر جوان کشوری و مقام نخست سوگواره منطقه‌ای سوگ قلم از جمله افتخارات کسب شده این شاعر می‌باشد.

لینک کوتاه : https://mawanews.ir/?p=63238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi