• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

تولید هشت رقم جدید زردآلو در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 60270
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
تولید هشت رقم جدید زردآلو در آذربایجان شرقی

به گزارش ماوا خبر، آقای بایبوردی گفت: تولید هشت رقم جدید زردآلو با تلاش تیم تحقیقاتی در ایستگاه باغبانی سهند در مدت ۲۵ سال به سرانجام رسید. آقای بایبوردی ادامه داد: شانلی، جلیل، پارسی، آتا، آذر، ونیکا، زرین و مجلسی نام‌های ارقام جدید زردآلو‌های به ثمر رسیده در آذربایجان شرقی هستند که از خصوصیات بسیار […]

به گزارش ماوا خبر،

آقای بایبوردی گفت: تولید هشت رقم جدید زردآلو با تلاش تیم تحقیقاتی در ایستگاه باغبانی سهند در مدت ۲۵ سال به سرانجام رسید.

آقای بایبوردی ادامه داد: شانلی، جلیل، پارسی، آتا، آذر، ونیکا، زرین و مجلسی نام‌های ارقام جدید زردآلو‌های به ثمر رسیده در آذربایجان شرقی هستند که از خصوصیات بسیار بارزی نسبت به ارقام قدیمی برخوردارند که یکی از مهمترین آن‌ها به اندازه و ارتفاع درخت مربوط می‌شود که نسبت به درختان کنونی کوتاه‌تر هستند.

وی با بیان اینکه ارقام جدید در شهرستان‌های جلفا، شبستر و مرند کشت و عملیاتی شده است یادآور شد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی بر اساس ماموریت‌ها و رسالت‌های خود متعهد به ارائه این ارقام به تمام شهرستان‌ها است که اقدامات آن در حال انجام است.

آقای بایبوردی افزایش چشمگیر عملکرد هر درخت را یکی دیگر از ویژگی‌های ارقام جدید زردآلو بیان کرد که می‌تواند تولید این محصول را در آذربایجان شرقی و کل کشور افزایش دهد.

 وی گفت: برای ارائه ارقام جدید محصول زردآلو تفاهم نامه‌هایی با استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و آستان قدس رضوی در استان خراسان رضوی به امضا رسیده است که می‌تواند در گسترش و توسعه این ارقام موثر باشد.

آقای بایبوردی بزرگترین مشکل در مسیر گستردگی تولید انبوه ارقام جدید زردآلو در کشور را مربوط به بازاریابی آن عنوان کرد و ادامه داد: در این مسیر به شدت نیازمند همکاری و مساعدت دستگاه‌های متولی کشاورزی و نیز همراهی رسانه‌های گروهی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://mawanews.ir/?p=60270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi